Operația de circumcizie – Istoric si definiție

Operația de Circumcizie, este intervenția chirurgicală ce presupune înlaturarea parțială sau completă a țesutului prepuțial.

Istoric si definiție:

Circumcizia a fost practicată din cele mai vechi timpuri.

Dovezi despre circumcizie au fost găsite în studiul Egiptului antic, cu identificarea mumiilor circumcise, precum și înfățișarea circumciziei în basorelief pe multiple morminte antice.

De asemenea Cristofor Columb a descoperit că nativii Lumii Noi erau circumciși.

Biblia declară circumcizia ca fiind semnul legământului dintre Dumnezeu și poporul Israel.

În credința musulmană, circumcizia este recomandată, dar nu obligatorie. Există o rată mare de circumcizie în populațiile evreiești și musulmane, iar circumcizia este destul de comună în Statele Unite. Zonele din Africa, aborigenii australieni și oamenii din Orientul Apropiat practică, de asemenea, circumcizia rituală.

În schimb, circumcizia de rutină este rar efectuată în Europa, China, Orientul Îndepărtat și America Centrală și de Sud. Această variație largă a incidenței reflectă probabil diferențele religioase și culturale, precum și un dezacord puternic cu privire la valoarea circumciziei neonatale de rutină.

De-a lungul întregii sale existențe, au existat motive sau indicații în schimbare din punct de vedere cultural, tradițional, religios și în prezent medical și a fost criticat vehement de unii indivizi din motive diferite și în diferite țări.

Indicații:

Urgența noilor boli, în special virusul imunodeficient uman (HIV) a readus în lumină procedura străveche, aceasta a venit ca urmare a unor studii recente care au demonstrat ca această intervenție,  nu numai că reduce semnificativ rata infecției cu HIV, dar și pe cea a bolilor cu transmitere sexuală și a cancerului penian.

Acest lucru a dus la campanii masive de circumcizie masculină în zone cu prevalență scăzută a circumciziei.

Operația de circumcizie poate fi folosită pentru a trata diferite patologii.

Acestea includ fimoza patologică, balanopostita refractară și infecțiile cronice sau recurente ale tractului urinar (ITU).

Contraindicații:

– Acestea includ sugari cu anumite anomalii ale tractului genital, cum ar fi: hipospadiasul și epispadiasul, curbură anormală a glandului penian.

– Circumcizia este contraindicată la nou-născuții prematuri și la cei care nu sunt stabili clinic și în stare bună de sănătate.

– De asemenea la pacienții cu antecedente familiale cu tulburări grave de sângerare, cum ar fi hemofilia, se recomandă analize de specialitate înaintea efectuarii intervenției chirurgicale.

Tehnica chirurgicală:

Circumcizia constă în îndepărtarea țesutului prepuțial parțial sau complet prin chirurgie clasică cu sutură cutaneo-mucoasă cu fire resorbabile separate, sau tăiere si sigilare mecanică cu aparat Stapler, în funcție de recomandarea medicului urolog.

Anestezie:

– În majoritatea cazurilor se practică anestezie locală la baza penisului și periprepuțial.

Complicații posibile:

– Sângerarea, hematomul, infecția și îndepărtarea in exces sau prea puțină a țesutului prepuțial sunt posibile complicații acute in cazuri foarte rare.

– Pe termen lung poate aparea stenoza de meat uretral.

Recuperare:

– De cele mai multe ori firele de sutură sau capsele folosite la sutura plăgii, cad de la sine în 2-4 săptămâni.

– Repausul sexual este indicat pentru aproximativ 6 săptămâni de la intervenție

Pregătire preoperatorie:

– Înainte de intervenția chirurgicală este recomandat să se efectueze un set de analize generale incluzând în mod special urocultura, sumar de urină, glicemia și INR-ul acestea fiind un standard pentru orice tip de intervenție chirurgicală asociată zonei intime. Urocultura si examenul sumar de urină au o importanță deosebită, deoarece infecția urinară preexistentă poate complica vindecarea plăgii prin dehiscente de plagă sau cicatrizari vicioase.

– De asemenea se recomandă pacientului epilarea sau diminuarea pilozității în zona intimă, în special dacă aceasta este in excces.

– În ceea ce privește pregatirea preoperatorie cu privire la tubul digestiv, aceasta nu este necesară, anestezia practicată fiind cea locală.

Programeaza-te online: