Entorsa de genunchi – Articol Ortopedie

Ce este entorsa de genunchi ?

Entorsa de genunchi este o leziune traumatică provocată de supraîntinderea sau ruperea ligamentelor ce poate fi cauzată de o mișcare/răsucire bruscă si violentă.

Aceasta se poate indentifica prin instabilitate, durere internă la nivelul ligamentului, dificultăți în a flexa genunchiul.

Cauzele entorsei de genunchi sunt multiple, deseori reprezentate de accidente externe (ex.rutiere), dar si de suprasolicitarea ligamentelor in timpul exercitiilor fizice.

Această afecțiune este frecventă în rândul sportivilor a caror activitate fizică presupune solicitarea puternică a picioarelor. Mișcarile bruște de direcție, sărituri și aterziări greșite, contactul fizic cu adversarul, pot produce leziuni la nivelul ligamentelor, astfel sportivul suferind accidentări în zona genunchiului.

Entorsele de genunchi sunt clasificate in funcție de nivelul de gravitate:

Entorsa de grad I

• Cateve fibre sunt rupte, iar ligamentul este afectat ușor și nu-și pierde abilitatea de a menține genunchiul stabil.

Entorsa de grad II

• Ruptură parțială a ligamentului

Entorsa de grad III

• Ruptură totală, pierderea stabilitatii genunchiului.

Simptomele entorsei de genunchi:

Durere puternică imediată care apare în urma traumatismului și care revine ori de cate ori genunchiul este solicitat. Deseori zona afectată se inflameaza si permite mișcare limitată la nivelul articulatiei. În cazul rupturii totale, genunchiul se poate învineții.

Tratament

Tratamentul entorsei genunchiului este stabilit de către medicul Ortoped. Recuperarea și mijloacele de tratament, în funcție de severitatea entorsei, pot dura de la cateva săptămâni până la cateva luni.

Entorsele ușoare, de obicei, se vindecă pe cale naturală prin imobilizarea genunchiului cu un bandaj sau o genunchieră, utilizându-se comprese cu gheață, prin exerciții de recuperare sau fizioterapie.
În cazul entorselor de gradul III, atunci cand ligamentul este complet rupt sau desprins de pe os, tratemntul consta in imobilizarea zonei afectate prin ghips, iar in anumite cazuri poate chiar necesita interventii chirurgicale la nivelul ligamentului.

Diagnostic & Recuperare

În cazul entorsei de genunchi, este recomandat să vă programați la medicul ortoped cât mai curand posibil pentru a obține un diagnostic precis si pentru a afla cum să vă recuperați în cel mai scurt timp după o tensiune puternicä la genunchi.

Medicul ortoped va determina tipul de entorsă, precum și dacă există alte părți deteriorate ale articulației, fragmente osoase libere sau cartilaj/meninsc deteriorat.

Semnele și simptomele entorselor, fracturilor, fisurilor și luxațiilor sunt atât de asemănătoare. De aceea, cererea sfatului unui expert ortoped, previne riscul posibilelor complicații care pot face genunchiul mai instabil și mai susceptibil la viitoarele rupturi de ligament.

Programeaza-te online la medicul ortoped: