Cistoscopia simplă

Clinica_Promed_Brasov_Citoscopie

Cistoscopia simplă este o procedură care permite medicului să examineze mucoasa vezicii urinare și a canalului care transportă urina în afara corpului (uretră). Un aparat cu formă tubulară (cistoscopul) prevăzut cu o cameră video este introdus în uretră și se avansează treptat către vezica urinară.

Cistoscopia poate fi efectuată în cabinet, fără să necesite internare. Se folosește anestezic pentru a amorți uretra sau poate fi efectuată cu sedare. O altă variantă este să efectuezi cistoscopia în spital în timpul anesteziei generale. Tipul de cistoscopie pe care o vei efectua depinde de motivul recomandării procedurii.

De ce este efectuată

Cistoscopia este efectuată cu scopul diagnosticării, monitorizării și tratării afecțiunilor care afectează vezica urinară și uretra. Medicul îți poate recomanda cistoscopia pentru:

• A investiga cauzele semnelor și simptomelor. Acestea pot fi sânge în urină (hematurie), incontinență urinară, vezică hiperactivă și durere la urinare. Cistoscopia poate stabili, de asemenea, cauza infecțiilor frecvente de tract urinar. Cistoscopia nu este însă efectuată dacă ai o infecție activă de tract urinar.
  • A diagnostica afecțiunile vezicii urinare, de exemplu, cancerul de vezică urinară, calculii urinari (pietre la rinichi) și inflamația vezicii urinare (cistita).
  • A trata afecțiunile vezicii urinare. Instrumente speciale sunt trecute prin cistoscop pentru a trata anumite afecțiuni, de exemplu, tumorile foarte mici de la nivelul vezicii urinare pot fi îndepărtate în timpul cistoscopiei.
  • A diagnostica prostata mărită. Cistoscopia poate arăta îngustarea uretrei în zona prostatei, evidențiind prostata mărită (hiperplazia benignă de prostată).

Medicul poate să efectueze o a doua procedură, denumită uretroscopie, în același timp cu cistoscopia. În cadrul uretroscopiei, medicul folosește o sondă mică pentru a examina canalele care transportă urina de la rinichi la vezica urinară (uretere).

Programeaza-te online la medicul urolog: